Digitale Media Manager

Solliciteer nu

Digitale Media Manager

Jij werkt aan de online uitstraling van GroenLinks in jouw stad of dorp en je zorgt dat ons verhaal gehoord wordt. Samen met het campagneteam ga je voor de beste uitslag ooit.

VRIJWILLIGER · ELKE GEMEENTE

Over de functie

Een Digitale Media Manager is verantwoordelijk voor de online communicatie van GroenLinks in een stad of dorp. Je stelt de online strategie op, beheert de social media accounts en website en stuurt mailings en nieuwsbrieven uit. Jij werkt aan de online uitstraling van GroenLinks en zorgt dat ons verhaal gehoord wordt. Samen met het campagneteam ga je voor de beste uitslag ooit! 💪

Wat ga je doen? 🚀

• Je onderhoudt de website van jouw lokale GroenLinks-afdeling, beheert de social media accounts zoals Facebook, Instagram en Twitter en doet de webcare
  • Je denkt de online strategie uit en maakt een content planning

• Je produceert fantastische content: teksten, foto’s, video's, gif’jes en meer
  • Je verstuurt nieuwsbrieven en campagnemails naar GroenLinks-leden en sympathisanten in je afdeling

• Je bent betrokken bij online advertising
  • Je werkt nauw samen met zowel de lokale afdeling als het Landelijk Bureau van GroenLinks en speelt een belangrijke rol in onze campagneorganisatie

Wie zoeken wij? 👀

• Je hebt hart voor onze zaak en idealen en wil bij de volgende verkiezingen (15 maart 2023) gaan voor de beste verkiezingsuitslag ooit!
  • Je bent proactief, kunt overzicht houden, bent flexibel inzetbaar en werkt goed onder druk
  • Je hebt ervaring met (het beheer van) social media
  • Je hebt een vlotte pen en uitstekende beheersing van de Nederlandse taal

Wat bieden wij? 💚

• Een plek in een campagneteam met andere gemotiveerde vrijwilligers

• Een trainingstraject om samen met andere Digitale Media Managers te leren over onze communicatie- en huisstijl, online campagnevoeren en webcare 🎓

• Digitale tools die jou helpen om content te maken en online campagne te voeren

• Een online platform om met andere lokale Digitale Media Managers in contact te komen en van elkaar te leren

• Ondersteuning vanuit het Landelijk Bureau van GroenLinks

• Een unieke kans om ervaring op te doen in de meest innovatieve en effectieve campagne van Nederland

Meld je aan

GroenLinks staat voor gelijkwaardigheid en streeft ernaar een inclusieve en diverse beweging te zijn. Jouw unieke perspectief is waardevol. We zijn benieuwd naar je persoonlijke motivatie, kwaliteiten en ervaring. Wij moedigen iedereen die zich in het functieprofiel herkent aan om zich aan te melden.

Vragen? Stuur dan een mailtje naar beweging@groenlinks.nl