Campagneleider

Solliciteer nu

Campagneleider

De campagnes van GroenLinks zijn gebaseerd op een simpel idee: Nederland veranderen kunnen we alleen samen. Nu zijn we op zoek naar energieke mensen die onze beweging in steden en dorpen verder kunnen laten groeien. Kom je bij ons team?

VRIJWILLIGER | ELKE GEMEENTE

Over de functie

Een campagneleider coördineert de campagnes van GroenLinks in een stad of dorp. Komend jaar voeren we campagne voor de verkiezingen van de Provinciale Staten en Eerste Kamer. Daarin spelen honderden vrijwilligers een onmisbare rol. Jij gaat die in beweging brengen voor onze campagneacties. Samen met de rest van het campagneteam ga je voor de beste uitslag voor GroenLinks ooit! 💪

Wat ga je doen? 🚀

• Je coördineert de campagne van GroenLinks in jouw stad of dorp
• Je motiveert mensen voor de campagne en bouwt een team van vrijwilligers 🤝
• Je hebt nauw contact met je lokale GroenLinks-afdeling en met het Landelijk Bureau van GroenLinks en speelt een belangrijke rol in onze campagneorganisatie

Wie zoeken wij? 👀

• Je hebt hart voor onze zaak en idealen en wil gaan voor de beste verkiezingsuitslag ooit!
  • Je bent goed in persoonlijk contact en kunt zowel offline als online mensen motiveren, aansturen en organiseren
  • Je bent proactief, kunt overzicht houden, bent flexibel inzetbaar en werkt goed onder druk
  • Je bent gemiddeld ± 5 uur per week beschikbaar: minder buiten verkiezingstijd en in kleinere gemeenten en meer in de laatste weken voor de verkiezingen

Wat bieden wij? 💚

• Een plek in een campagneteam met andere gemotiveerde vrijwilligers
  • Een trainingstraject om samen met andere campagneleiders te leren over grassroots campagne voeren, organising en gesprekstechnieken 🎓
  • Ondersteuning vanuit het Landelijk Bureau van GroenLinks
  • Een online platform om in contact te komen met andere campagneleiders in het land en van elkaar te leren
  • Een unieke kans om ervaring op te doen in de meest innovatieve en effectieve campagne van Nederland
  • Een mooie mogelijkheid om jouw netwerk binnen GroenLinks uit te bouwen

Meld je aan

GroenLinks staat voor gelijkwaardigheid en streeft ernaar een inclusieve en diverse beweging te zijn. Jouw unieke perspectief is waardevol. We zijn benieuwd naar je persoonlijke motivatie, kwaliteiten en ervaring. Wij moedigen iedereen die zich in het functieprofiel herkent aan om te solliciteren.

Vragen? Stuur dan een mailtje naar beweging@groenlinks.nl

Hieronder vertellen een paar (oud-)campagneleiders over hun drijfveren om mee te doen 👇

Campagneleiders in het land

Bente

Wormerland

"Ik merkte dat ik het niet eens was met het huidige beleid. Toen dacht ik: nou, dan ga ik zelf wat proberen te doen."

Kenville

Rotterdam

"Ik wilde graag actiever worden voor GroenLinks en vind het leuk om campagne te voeren en nieuwe campagne-ideeën te bedenken."

Loes

Uden

"Mensen in beweging krijgen voor groene en sociale idealen. Dat is niet alleen ontzettend leuk maar ook zinvol werk."

Shadi

Almere

“Het antwoord ligt niet in ik of jij maar in wij. Ik ben campagneleider zodat we samen met alle vrijwilligers zoveel mogelijk mensen kunnen bereiken."

Itaï

Breda

"Aan de deur, op stations en in kroegen kun je eerlijke gesprekken voeren met mensen. Daar word ik blij van."

Gisèle

Eindhoven

"Ik hoef zelf niet de politiek in maar wil wel dat GroenLinks blijft groeien zodat we resultaten kunnen blijven boeken. Daarom voer ik campagne."

Hans

Apeldoorn

"Campagneleider: dat kun jij ook worden. En je doet het nooit alleen."